Live Review: Breda Barst 20-09-2015

*KIJK HIER VOOR DE FOTO’S*

My Baby Breda Barst 20-09-2015

My Baby Breda Barst 20-09-2015

Audio Adam Breda Barst 20-09-2015

Audio Adam Breda Barst 20-09-2015

Terug in Breda ‘s  Valkenberg park voor dag 2 van het festival. My Baby staat als eerste op het programma en al voor de start van de show staat het goed vol voor het Vijver podium. De band heeft in een zeer korte tijd hoop fans aan zich weten te binden, de grootste fan Brian a.k.a Groovebudda staat natuurlijk al voor het podium geplakt. De band weet met de sferische klanken een heerlijke nazomerse middag vibe te creëren. In vijftig minuten weten ze hun visitekaartje wel af te geven op het Brabantse festival. De rockband Audio Adam volgt op het Amstel podium. De band ken ik enkel van naam doordat Fonique hoortechniek hun oordopjes levert. De band overtuigd gematigd op het podium en veel mensen blijven nog wat achterin het veld hangen. Zonde want goed klinken ze wel al is weinig diversiteit in hun muziek te ontdekken waardoor het na een periode ook wel goed is geweest.

The Deaf Breda Barst 20-09-2015

The Deaf Breda Barst 20-09-2015

Terug naar de vijver waar The Delta Saints klaarstaan. De band uit Nashville met de bekende Tennessee sound pakt het publiek binnen enkele minuten in en de luistersongs worden flink kracht bijgezet waardoor het tussen de klassieke klanken en rock zweeft. Op het Amstelpodium staat The Deaf klaar. De Hagenaren zijn er maar met een reden en dat is de boel te slopen. Hun muziek is geweldig om live te brengen. Snelheid catchy en punk zijn de ingrediënten en in een dikke vijftig minuten gaan slechts enkele verloren door het gepraat van frontman Spike. De band laat circle pits exploderen en weten de energie op het podium volledig zijn gang te laten gaan.

The Delta Saints Breda Barst 20-09-2015

The Delta Saints Breda Barst 20-09-2015

Gister vielen As Elephants Are nog uit door een dubbele boeking maar vandaag spelen ze de inhaalwedstrijd. Helaas is de band echt matig en wellicht hebben ze gisteren al hun kruid verschoten maar dit is echt het slechtste optreden van het weekend. Gelukkig staan de rocksterren van Navarone daarna klaar op het hoofdpodium om wel een top show af te geven. Het optreden duurt een uur en vanaf het begin tot het eind knallen de heren. Onverwacht voor ondergetekende maar blijkbaar kennen heel veel mensen wel hun muziek. In het verleden heb ik ze een aantal keren gezien en timmeren ze nog altijd hard aan hun carrière maar zo te zien gaat dat prima. Minpuntje is dat er toch nog een aantal geluiden vanuit een macbook moeten komen terwijl dit live ook prima uit te voeren zou zijn, een echte toevoeging voor de toekomst wellicht.

Als afsluiters staan Lucas Hamming en Fiction Plane op de poster, echter hou ik het voortijdig voor gezien.

Breda Barst heeft wederom bewezen te horen bij een van de betere festivals van het land met een zeer diverse line up en gewaagde zetten hierin. Zie al uit naar de volgende twintig jaar! Klein minpuntje is de nog altijd (te) kleine Spaanse Kraag. Een volwaardig podium voor de metal/rock zou niet misstaan als je naar het altijd liefhebbers kijkt welke op het terrein er makkelijk uit te pikken waren.

Navarone Breda Barst 20-09-2015

Navarone Breda Barst 20-09-2015

Live Review: Breda Barst 19-09-2015