FestivalsLive Reviews

Live Review: Dauwpop 2014 – Hellendoorn 29/05/2014

Geschreven door: Antoinette
Foto’s door: Sharik “MCSharQ”

Jett Rebel

Het is alweer de 20e editie van Dauwpop. Tijd voor een feestje. En hoe kan je een feestje beter beginnen dan met Jett Rebel!Taymir

Jett RebelJett Rebel stond in zijn bontjas te springen, dansen, zingen en kreeg hierdoor de hele tent mee. Ook al was het vroeg en koud (koudste 29 mei aller tijden, nouja sinds ze het bijhouden) Jett en zijn band zorgde ervoor dat iedereen het warm kreeg. Was het niet van het dansen dan kwam het wel door zijn zwoele blikken naar het publiek. En zijn sexy achtergrond zangeressen. Jett begon met een van zijn singles waardoor het publiek goed opgewarmd werd en ging soepel over naar de iets minder bekende liedjes van zijn album Venus & Mars die net zo goed werden ontvangen als zijn singles. Door de vele solo’s tijdens het optreden was duidelijk te horen dat de band van Jett Rebel alleen maar uit talentvolle muzikanten bestaat.

Door naar de volgende act, Taymir. Waar Jett Rebel niet stil kan staan staat de zanger van Taymir met zijn handen in zijn broekzakken. De band ziet eruit alsof ze niet in het goede tijdperk zitten (we zijn nog aan het vergaderen of het nou 60, 70 of 80 er jaren-achtig is). Maar over de muziek weten we het wel. Dit is lekkere vrolijke dansbare muziek, zeker een aanrader tijdens Pinkpop.Chef Special

Zoals de presentator het zei: we serveren alleen maar goede muziek, hier is Chef’ Special. We zijn van Chef’ Special gewend dat het een feestje wordt als ze optreden en ze stelden ons niet teleur. Ze begonnen met een paar nummers van hun nieuwste album maar gingen daarna over naar hun eerdere albums. Chef’Special eindigde met het nog steeds mooie In Your Arms, tijdens dit nummer voelde je het verdriet van de zanger.Young The Giant

Coely

Na dit mooie laatste nummer is Sharik nog even snel naar Coely geweest om foto’s te maken en wachtte ik met smart op Young The Giant. Young Seasick SteveThe Giant viel jammer genoeg tegen. Het klonk allemaal hetzelfde, dit is een typische band met maar 1 hit waar het hele publiek op zit te wachten en dan pas los gaat. Dan maar even naar Birth of Joy, dit was geen goed idee. Het was vals, snel door naar de volgende dus.

Seasick Steve (zeg dat maar eens 7 keer snel achterelkaar) was daar in tegen wel leuk om te zien. Met alleen maar een drummer en Seasick Steve’s zelf gemaakte gitaren zag je het hele publiek

genieten van zijn muziek. Bij een romantisch liedje haalde hij een meisje uit het publiek, dat een redelijk ongemakkelijk moment creëerde omdat dit meisje zijn kleindochter had kunnen zijn. Ondanks dit was het een goed optreden.

Na een korte avond eetpauze is het dan tijd voor The Wombats, eigenlijk ook weer een bandje met maar een paar hitjes wat je weer duidelijk merkt aan het publiek.

Town of Saints

Dan nu voor mij de beste verrassing van de dag Town Of Saints. Als je ze nog niet kent zoek ze op. Deze band bestaande uit een drummer, bassist, gitarist/zanger en violiste/zangeres, heeft alles dat je wilt van een live band. Het heeft iets country-achtigs door de viool en de man en vrouw tweestemmigheid and we like it! Mooie afsluiting voor mij van de dag, want Triggerfinger zie ik nog een paar keer op andere festivals en het is nog een flinke weg naar huis vanuit Hellendoorn.

Website Dauwpop
Gebruik de nieuwe zoekfunctie in het album om alle foto’s van het festival te zien of klik op onderstaande links!
Jett Rebel