Live Review: Julian Velard

Door: Antoinette

Wauw wauw wauw, dinsdag 18 november was de New Yorker Julian Velard even voor een optredentje in Paradiso. Het zou eerst plaats vinden in People’s Place maar wegens groot succes werd hij verplaatst naar de grote zaal in Paradiso! Waar er een lekker relaxte sfeer hing en het een zitconcert werd, waar het echt heel lastig was om rustig recht te blijven zitten.

Zijn voorprogramma werd verzorgd door Emma Stevens, een lief, onschuldig Britse meid die zelf wisselde tussen ukelele en gitaar. Ze werd begeleidt door haar gitarist Sam Whiting die de tweede stem zong en ook nog eens heel goed kon fluiten. Hierdoor werd het publiek goed opgewarmd en toen ze bijna klaar was zat Paradiso toch wel aardig vol.

IMG_1822

Dan nu Julian Velard, ik had hem nog nooit live gezien dus ik wist niet zo goed wat ik moest er zou komen. Maar wauw hij heeft mijn verwachtingen helemaal omver geblazen. Met alleen een pianootje, drummer (Nicky Loman) en bassist (Lars van Starrenburg, wat hij heel moeilijk vond om uit te spreken) klonk heel Paradiso alsof er een volledige achtkoppige band stond. Zijn minder bekende nummers luisterden net zo lekker als zijn nummers die al een paar keer op de radio zijn geweest, voornamelijk bij Gerard Ekdom. Halverwege het optreden ging hij alleen verder op piano, waardoor mooie ballades voorbij kwamen. Ook had Velard special guests uitgenodigd. Niemand minder dan Matt Simons vergezelde Velard op het podium en ik hoor je denken wie is dat ook alweer? Maar zodra je de eerste tonen van zijn megahit ‘With You’ hoort weet je waarschijnlijk wel weer wie het is. En wist je dat hij saxofoon kon spelen? Nee, ik ook niet! Als tweede special guest kwam zijn brother from another mother Gerard Ekdom die meespeelde op de cowbell tijdens ‘Joni’ waardoor het feest alleen maar groter werd!

IMG_1819

Al met al was het een erg leuke avond met muzikanten die nog echt enthousiast waren om muziek te maken, waardoor het publiek ook alleen maar enthousiaster werd. De volgende keer als Julian Velard weer in Nederland is raad ik iedereen aan om mee te gaan, lekkere easy going muziek met geen rare techno of dance invloeden. Dit is eindelijk weer echte popmuziek pure

Website Julian Velard

Facebook Julian Velard

Website Emma Stevens