FestivalsLive Reviews

Live Review: Paaspop Day 1 18-04-2014

Jett Rebel

Tekst: Sharik “MCSharQ”
Pictures: Sharik “MCSharQ”

Vandaag, vrijdag 18 april, ging Paaspop 2014 van start. Met een toffe avondline-up in het vooruitzicht. Met o.a Jett Rebel, Miss Montreal, Guus Meeuwis, Terror en Chef’ Special.

Birth of JoyLekker op tijd aangekomen even de standaard festival handelingen verricht, auto parkeren-bandje halen-sticker op auto plakken-weer parkeren-teruglopen-nieuw bandje halen-fotopas aan m’n riem maken-tas controle-het terrein overlopen-munten halen-red bull scoren, waarna het tijd was om een keuze te maken. Of naar Birth of Joy(Jack Daniel Stage) of naar Miss Montreal(mainstage).

Toch maar naar de “echte” opener Miss Montreal. Ze mag Paaspop 2014 op het hoofdpodium aftrappen. Sanne Hans leverde eerder dit jaar haar nieuwe plaat Irrational af ( lees hier de review!!) en gaat deze zomer weer lekker veel festivals af. Jullie kennen mij al een beetje en weten dat ik het niet kan laten om ook bij Birth of Joy binnen te rennen. De band zet meteen de juiste toon voor de dag neer, gewoon knallen! En dat gaat zeker gebeuren op de openingsdag van Paaspop 2014.

Miss Montreal

PuggyOm de tijd door te komen en om toch nog wat echte hiphop te zien op t festival ging ik ook even naar de Roxy om Adje te zien. AdjeSamen met zijn vaste dj gaf hij n matige set weg maar dat mocht de pret in deze danstent niet drukken. Op naar de volgende, want waarom zou ik rusten op de eerste dag. Up next! Puggy! De Belgische band elektropop band mag het voorprogramma zijn van Jett Rebel die hierna aan de beurt is op het JD podium. Wil jij Puggy ook live zien? Ze komen ook naar Mama’s Pride!
Thomas AzierAch. Tis de eerste dag. Waarom niet naar Niels Geusenbroek. De sing and songwriter mag dit jaar op het hoofdpodium staan en aan de eerste rij is te zien dat hij het blijkbaar goed doet bij de jonge meisjes. Nog z’n hartedief staat in de Roxy. Thomas Azier is een ras entertainer. Met zijn hippe looks en dansbare tunes zet ie de danstent op zijn kop.Niels Geusebroek

Dan op naar nog zn mooi-boy! Jett Rebel! Mijn headliner van de dag (al komt Chef’ Special wel in de buurt). De beste nieuwkomer(aldus 3FM) staat geboekt in de Jack Daniels tent. Een prima plek, voor nu, maar in de toekomst zal hij net zoals Guus Meeuwis makkelijk de Apollo(mainstage) vullen! Dat was even iets te snel gedacht, want toen ik de zaal uitliep bleek er een lange rij voor de ingang te staan. Zijn twee EP’s Mars & Venus worden morgen, op Record Store Day, uitgebracht op Vinyl. Zijn mega succes heeft hij vooral aan zichzelf te danken ondanks de vele commercie om hem heen. Het zijn twee top debut EP’s geworden en mag trots zijn dat ze morgen op plaat uitkomen!

Jett Rebel

Dan snel naar Chef’Special in de mainstage. De band heeft net een nieuw album uit “Passing Through” een heel gaag vrolijk album en zijn klaar om weer flink op pad te gaan ermee. De heren uit Haarlem krijgen meteen het toegestroomde publiek op hun hand en geven een strakke en goede show. Vooral veel nieuwe liedjes maar ook hun hits mogen niet ontbreken op de setlijst. Als je de hele zaal aan t springe krijgt heb je t gewoon top gedaan!

Chef' Special

Guus MeeuwisRustig aan chillend nog een band te gaan. Guus Meeuwis staat als afsluiter op het hoofdpodium. De zanger draait alweer wat jaartjes mee en zijn band heeft ook al de nodige meters gemaakt. Vol energie beginnen ze zelfs een kwartier eerder, waar zie je dat nog?, omdat ze er zoveel zin in hebben. De setlist is lekker divers veel oude en nieuwe nummers komen voorbij. Chef’ Special heeft zijn werk goed gedaan want ook nu zit de stemming er lekker in! Mooie afsluiter van de eerste dag.

Morgen weer een dagreviewtje doen?!

Kijk voor de foto’s op:
Paaspop Dag 1 Overzicht