Festivals

Live review: Paaspop Day 1, 3-04-2015

Tekst door: Antoinette
Foto’s door: Sharik “MCSharQ”

Selah Sue

Sunday SunNa een halfuur naast koeien en mensen die met die koeien een selfie maakte te hebben gestaan waren we eindelijk aangekomen in het modderige grasveld van boer Anton. Dwars door de grasvelden, hopend op houtenplaten op de grond om soort van droog over te komen, kwamen we aan bij de ingang van Paaspop. Waar we eigenlijk niet eens tijd hadden om het mooie terrein te bewonderen maar meteen naar de Jack Daniel’s Stage liepen, maar niet te snel want anders viel je in de modder, om Sunday Sun te zien.

Sunday Sun verblijdde ons met mooie meerstemmige zang en subtiele vrolijke elektronische geluidjes. Jammer genoeg was het publiek nog niet wakker genoeg om goed San Ciscomee te doen. Toen Sunday Sun riep: “Voetjes van de vloer!” Gingen mensen op de vloer zitten met hun voeten omhoog. Het niveau is hoog hier op Paaspop! Desalniettemin ontzettend gezellig! Na Sunday Sun naar de Apollo waar Di-Rect speelde. Die het ene na het andere hitje eruit knalde alsof het niks was, het publiek zong mee, er werd steeds meer bier gedronken. De sfeer begon er goed in te zitten. Dan snel weer terug naar de Jack Daniel’s Stage, niet omdat Jack Daniel’s zo lekker is maar voor de lekkere mensen die er dit weekend in staan. Zo stond San Cisco er ook. Een lekkere Aussie band met heerlijke hipster hitjes. Die werden gezongen door de frontman en de vrouwelijke drummer! Wat een contrast, zo’n schattig meisje op de drums.

Na een eetpauze met een welverdiend festival frietje was het tijd voor Racoon in de Apollo. Zoals de presentator het al zei deze band heeft geen aankondiging meer nodig. Het was inmiddels half 8 en allang biertijd geweest waardoor het gezellig was in de Apollo. En op momenten zong het publiek harder dan zanger Bart zelf.

Racoon

Na Racoon hadden we eindelijk even tijd om het festival terrein te bewonderen. Wat zeker aan te raden is op Paaspop. Overal zijn er speciale tentjes te vinden. Niet alleen om te eten maar ook om een echt hipster kapsel te krijgen of om je baard te laten knippen. Ook is er een ruimte voor kinderfeestjes, kun je dansen in een techno-tent en rijdt er een verplaatsbare karaoke bar rond. Als je je hier nog verveelt doe je echt iets verkeerd. We hadden nog een beetje tijd over voordat Selah Sue begon en de wafel kraam rook zo lekker dat ik toch maar een heerlijke wafel met nutella en aardbeien heb genomen. Bij deze als iemand twijfelt om wel of niet de wafel te nemen. Neem hem het is het Blues Pillswaard.

Ok door naar wat jullie wel echt willen lezen de acts van de rest van de avond met Selah Sue. Ik wilde al heel lang naar een van haar optredens omdat ik Selah Sue als artieste heel erg waardeer. De nummers komen uit haar hard en zo brengt ze, de nummers ook over. Alles in haar show is oprecht en ook nog eens dansbaar. Het publiek stond lekker te dansen op de mooie uithalen van onze zuiderbuurvrouw. Mijn avond kon niet meer stuk. In een woord heerlijk! Blues Pills stond in de Jack Daniels stage op het zelfde moment en met een energieke headbangende frontvrouwe is deze band een echte zomertip. Ze rocken hard en weten bijzondere nummers ten gehoren brengen. Voor de rockliefhebbers een echte must-see!

Om de avond af te sluiten gingen we luisteren naar onze oosterburenmannen van Fiddler’s Green. Jaja deze mannen zijn Duits en niet wat je van hun muziek zou verwachten Iers. De Jack Daniel’s Stage werd goed op zijn kop gezet en afgebroken waardoor het een goed idee was om weer richting huis te gaan. Voor wie ze nog wilt zien kan 10 april terecht in de Effenaar te Eindhoven! Vandaag weer een paaspop dag met net zo’n goede bands en misschien zelfs beter, in ieder geval meer. Om er een paar te noemen, Within Temptation, Jett Rebel, Lacuna Coil en Typhoon staan op de diverse podia. Wij hebben er zin in! Ready, Set, Go!

Fiddler's Green

Review: Aeverium - Break Out

Live review: Paaspop day 2, 4-04-2015