FestivalsLive Reviews

Live Review: Paaspop Day 2 19-04-2014

Navarone

Tekst: Sharik “MCSharQ”
Pictures: Sharik “MCSharQ”

Even rustig bijkomen van een korte nacht slaap zit er op de tweede dag van Paaspop niet in. De bands vliegen je om de oren en vandaag is ook de Phoenix (metal) Stage geopend.

Laten we daar ook maar beginnen met Navarone. De band is met een opmars bezig en is vele zieltjes aan het winnen. Vorig jaar stonden ze al op vele festivals en dat is dit seizoen niet anders. Op hetzelfde moment trapt ook de Jack Daniels Stage af. Vandaag veel 3FM talent op dit podium. Gister hadden we al Jett Rebel maar vandaag nog veel meer Serious Talents! Beginnen met Tommy Ebben die samen met zijn band een puike show neerzet. De bass staat alweer lekker aan. Ondanks de lage opkomst is het een prima start van de dag.

Bells of Youth

De grote menigte voor zijn, dat is wat ik fijn vind. Dus ik blijf mooi zitten want op hetzelfde podium staat zometeen Bells of Youth. Ze leverde een geweldige plaat af met de titel BOY.
Live maken de dames het helemaal waar. Wat een fijn talent hebben we toch in Nederland. De set wisselt rustig en energiek af en met de vele samenzang verveelt het totaal niet.

HalestormNu is het dan toch echt tijd om even heel hard te gaan knallen met Halestorm in de Phoenix. Een band die mij door velen werd aangeraden en dus hoge verwachtingen veroorzaakte. Gelukkig worden deze, ondanks dat de zangeres soms vals zingt, volledig ingelost. De zaal staat lekker vol op deze zaterdag namiddag. Lizzy, de zangeres, doet na 20min in de set ook nog, solo, een fijne ballade, blijkbaar hoort dat anno 2014 er toch echt bij.

Van de scherpe gitaren naar iets totaal anders. Maydien! Wie? Nou Maydien! Een Engelstalige Nederlandse rapper. Met bijzondere Maydienbeats van zijn producer Mitchell LC Yard. Vandaag ook nog eens extra verwent want hij heeft zijn liveband mee! Ondanks het weinige publiek zorgde hij ervoor dat er n sterke show werd neergezet met rustige momenten maar ook momenten waar iedereen meedoet.
Op naar Town of Saints, eindelijk mag ik deze band live gaan zien! Hun plaat heb ik al grijs gedraaid nu het echte werk in de JDstage. Wat is het toch een fijne band live. Vol energie spelen ze een niet volledig gevulde zaal plat. Op de metalstage waar dit keer een rustig rockbandje staat met de naam Band of Skulls. Geen idee waarom de zaal zo vol stond want goed was t niet. Daarna snel naar de Roxy waar Mr Probz zijn opwachting maakt helaas staat er voordat het begint al een lange rij tot buiten en beslis ik om het even over te slaan. Dan maar optijd naar Lieve Bertha.

Lieve Bertha
Michael PrinsDe theaterzaal is voor deze act(en Memphis Maniacs) leeg gemaakt van de stoelen en is vanaf nu een heuse feesttent. Met vrolijk diepzinnige liedjes van de twee heren gaan de fans helemaal los. Terug naar de Roxy waar Mr Probz plaats heeft gemaakt voor Dearworld. De band past maar net op het kleine podium. De danceact staat al voor de derde keer op het festival en dat is te merken want al vrij snel staat de tent vol en barst het feest los. Langs de Roxy staat, met tussenkomst van een bowlingbaan, de Jack Daniels tent. Hier begint even later Michael Prins. De sing and songwriter staat vandaag met volledige band incl Marien Okkerse(Re:Freshed Orchestra) en Ralf Pouw(Orlando) op het podium. De zachte liedjes zijn aanstekelijk en het publiek eet uit michaels hand.

Om het verschil te laten zien waar paaspop voor staat van theater naar dance naar sing and songwriter naar de harde metal van Blood Red Shoes in de Phoenix. Snoei maar dan ook snoeihard. Naar hiphop op de mainstage door De Jeugd van Tegenwoordig.

De Jeugd van Tegenwoordig

Echte jeugd is het niet meer te noemen. Volwassen jeugd misschien wel. De band is enorm gegroeid en is in Nederland een fenomeen. De setlist bestaat zoals verwacht uit vele hits. Lekker om de vibe hoog te houden en het niet te moelijk te maken voor het toegestroomde publiek.
De set is korter dan normaal maar dat mag de pret niet drukken.

Via DJVT komen we echt in het avondprogramma. Met als eerste Devildriver in de Phoenix.
De mannen lopen al de nodige jaartjes mee en de show is dan ook routine voor de band. Weinig opzichtigs aan. De tent is ook verre van gevuld. Wellicht zijn de Peter Pan fans nog in neverland.

Devildriver

Triggerfinger mag openen voor The Prodigy. Helaas mogen er geen fotografen daarbij zijn dus voor mij zijn de Belgen gewoon een headliner! De nieuwe plaat is vers van de pers en zal de nodige aandacht krijgen in de set.
De mannen weten hoe ze een show moeten neerzetten. Helaas hebben ze geluidsproblemen en start t moeizaam.

Triggerfinger

Keuzes, nog een of twee bands doen. Laat ik in ieder geval beginnen bij The Wytches in de Jack Daniels tent waar het voor de start erg leeg is en zelfs twee mensen tegen de zijwand aan liggen te slapen. Drie, kinderen mag ik t oneerbiedig zeggen, komen de bühne op. Met een Mexico/Britse invloed klinken er rock & roll klanken. Veel soeps is er niet van te maken. Zoals de presentator al zei: een bak herrie.

Het besluit is genomen, ik ga naar huis, een prima beslissing bleek achteraf want was slechts net voor 4 uur klaar met alles (m.u.v deze review).
Na een korte nacht is het dadelijk alweer tijd voor dag 3 van Paaspop 2014!

Paaspop Dag 2 Overzicht