Review: 1200HP – Demo

1200Raggende gitaren, grauwe vocalen, veel drum geweld en een demo van de nieuwe band 1200HP is voorzien. De opener van de demo, Howling Wolf, toont direct de capaciteiten van de band. Catchy doch rauw. Met leuke fill-ins van huilende wolven is de humor die de band heeft ook meteen doorgesijpeld. De Limburgse band, die al sinds 2009, bestaat koos vorig jaar voor een nieuwe weg. Nieuwe zanger en nieuwe drummer moest de band nieuw leven inblazen en met deze demo is de juiste stap gezet. “Shift” is het tweede nummer en klinkt door het strakke gitaarwerk van Patrick en de stevige bas tonen van Kevin zeer steady en is van de demo een van de toegankelijkste tracks.

Als nummer drie op de plaat staat “Pin-up Star”. Met een fijne gitaarriff intro en stevig slagen van drummer Eddy gaat het nummer lekker door op de ingeslagen weg. De zang van Hendrik zijn grijs en grauw maar zeer sterk. De hardrock is wat aan de softe kant in deze track maar de ritmische metal riffs des te sterker. Voor een demo een prima track al mag de mix, voornamelijk de zang, wat helderder en sterker naar voren komen. Als afsluiten staat “Take it Away” op de playlist. De track klinkt voller en steviger dan de voorganger en klinkt bijna als een Metallica track. Eenvoudige tonen met korte en krachtige teksten met daaronder een fijn ritme door de gitaar en drums.

Al met al een leuke demo van een vernieuwde band. Vooral doorgaan met de ingeslagen weg en op naar de langspeler! Veel spelen ondertussen en publiek vast pakken tijdens de live shows en ze niet meer loslaten want daar is de band zeker toe in staat.

Live Review: Double Dutch Evening

Review: Slipknot - .5 The Gray Chapter