Review: A Balladeer – A Wolf at the Door

abDe troubadour des lands a Balladeer is terug met een nieuw werk getiteld “A Wolf at the Door”. De zanger en schrijver brengt alweer zijn zevende album uit. Swim with Sam en Robin II zijn natuurlijk zijn bekendste twee hits maar zijn werk is helaas niet zo bekend bij het grote Ziggo Dome publiek. Zijn songs zijn gevoelig, persoonlijk, klein en raken perfectie vaak al aan.

“Incompatible” is de openingstrack van de plaat, een vrolijk klinkend gitaar nummer waarbij het al snel duidelijk wordt dat deze band veel diversiteit te bieden heeft. Aan het roer natuurlijk Marinus maar zijn kompanen vullen als backing vocals het geheel lekker op. Single en titeltrack, A Wolf at the Door, is meteen een stuk serieuzer. Dit soort nummers lijken hem ook meer te liggen. De kalmte waarmee hij zijn verhaal verteld is zeer herkenbaar en uniek aan hem. Zo volgt namelijk “In Your Arms i Was Somebody” waar onder pianobegeleiding hij het verhaal verteld. Dit raakt toch iedereen! Een echt luisterliedje waar het gehele album weer mee vol staat. “November” en “Never-Never Land” zijn dit namelijk ook, lekker klein beginnen en opbouwen samen met de band. Waarom moet alles tegenwoordig zo pop en commercieel zijn als dit eigenlijk het gene is wat je toch het meeste van wilt horen. Experimenteler is het “You Have Not Been Given Love”, a Balladeer zoals je hem niet snel hoort. Het blijkt ook het enige nummer te zijn op deze wijze want als snel wordt weer opgepakt in de herkenbare klanken. “Every Herd has its Lone Wolf” en “Therefore” zijn twee ijzersterke nummers die het geheel op passende wijze afsluiten.

Echt nummers, echte muziek, een echte muzikant. Marinus laat ook op deze plaat weer horen dat hij tot de top van Nederland behoort. Tijd voor jullie om de plaat nu te gaan beluisteren op Apple Music of koop gewoon die plaat! Het is meer dan je geld waard, veel luisterplezier, alvast klaar voor de lente en zomeravonden aan een kampvuur. Rustig luisterend naar deze mooi klanken van a Balladeer.

GET YOUR COPY NOW!

Review: Shoot The Girl First - I Confess

SharQ Bite: De Kraaien - Goud