Review: A Brighter Light – So Glad i Found You

ABL Cover 2048x1152Yes yes yes, so f*cking yes! Altijd fijn als een band je zomaar een email stuurt en vraag om eens te luisteren naar hun recent verschenen EP. Dan zet je die tracks aan op Soundcloud (ben nog altijd voorstander van mp3’s of fysieke cd’s maar ok) en dan begint die plaat een prachtig nummer. “Your Body Fits Me” laat meteen horen waar deze Utrechters voor staan. Heerlijke pop rock nummers maken die in een semi akoestische klank aan je gespeeld worden. Meteen voel je liefde voor dit soort bandjes die nog altijd durven een genre te bespelen waar al heel veel in is gedaan maar toch een eigen klank weten te vinden vanaf de eerste noot.

“Darker Side About Us” volgt en zet de muziekklanken gewoon lekker voort. De band stond vorig jaar al in de finale van de Grote Prijs en dit jaar spelen ze op bijvoorbeeld in de Mezz Breda en Cafe Wilhelmina in Eindhoven. Helaas kent de EP maar vier nummers dus hij is alweer over de helft als “Voices” begint. De rustige najaarsklanken klinken doordringend en kalm. Rustig tikken van de drummer, de bassist doet lekker op de achtergrond een diepe klanken laten doordringen en de gitarist speelt scherpe klanken. De zanger weet zich daarin te blenden zonder echt te hoeven overtreffen, heerlijk hoe dit geheel klinkt en ach waarom ook niet dik de vijf minuten vol spelen.

“So Glad I Found You” sluit het stuk op passende wijze af. Met een vrolijke is het duet een prachtige afsluiter. Dit mag mag, nee dit moet, een groter podium gaan krijgen. De band is opkomend en muziekhebbers gaan begeren.

Of dit de band van 2015 is, nee dat nog niet, maar laat ze maar eens veel spelen, veel meters maken en vooral de clubs in trekken als een voorprogramma wat ze al eerder deden voor Eefje de Visser, Wouter Hamel en Tim Akkerman. Wellicht is dit iets voor Orlando, ook uit de regio, om samen mee te gaan pakken want deze liederen zijn zeer geschikt om op de planken te laten horen.

Check de band vooral eens als ze in de buurt komen, de speeldata vind je op hun website.

Review: Stream of Passion - P60 Amstelveen

SharQ Bite: The Shady Greys - Follow EP