Review: Gulpener Geen GeDonder XL Open Air Heerlen – 19/09/2014

Geen GedonderEen vrijdagmiddag in de nazomer van 2014. Locatie; het pleintje voor De Nieuwe Nor te Heerlen. Een zeer geschikt moment voor een BBQ met fijne muziek op de achtergrond. Of is het juist muziek met een BBQ op de achtergrond? Voor de veertigste editie van Geen GeDonder is er namelijk een combinatie gemaakt tussen muziek en lekker eten (verzorgd door Heerlen Creatives).
De locatie, Schelmenhofje, het pleintje voor De Nieuwe Nor maakt het lekker intiem en gezellige sfeer zonder dat er met dit schitterende weer naar een binnen verblijf vertrokken moet worden.

Geen GedonderDe line up van de dag bestaat uit Limburgs talent, iets waar de organisator van Geen GeDonder altijd zich op gericht heeft. Maar dit keer is er een blik opengetrokken met succesvolle talenten die al eerder op het event hebben gestaan om deze editie met zijn allen te kunnen vieren. Onder andere onze eigen Antoinette beklom het podium!

Vrijdagmiddag, 18.00 de aftrap door Lotte Walda. Deze zangeres gooide al hoge ogen bij de Kunstbende eerder dit jaar maar ook in de ZEF tent op het Bruis Festival in Maastricht eerder deze maand.
Met haar set vol covers is het nog een groeiend talent als het gaat over sing & songwriter skills, maar daar wordt aan gewerkt en hopelijk binnenkort dan toch echt eigen werk van haar te beluisteren.Geen Gedonder
Aansluitend mag dan, ons eigen, Antoinette het podium beklimmen. Helemaal vanuit Leiden speciaal naar het zuiden gereisd om deze show te mogen en kunnen doen. Ze heeft een set aan prachtige liedjes in haar oeuvre zitten en laat deze dan ook heel vrolijk aan de bezoekers horen. Met leuke en spontane uitspraken praat ze haar set aan elkaar en verzorgt ze een geweldige show. Spijtig dat ze zo weinig optreed want ze verdiend om veel te spelen!

Iedereen mag z’n 20-30minuten spelen wat een prima tijd is voor deze solisten, alleen voorzien van een gitaar voor de buiken. Iets wat mij nog altijd verbaasd waarom dit instrument zovaak gekozen wordt. Mitchell Ritchi en Rob van Opdorp volgen, beide waren voor mij nieuwe artiesten en geven een prima set weg zonder echt uit te blinken. Dit in tegenstelling tot Barn die als voorlaatste aan de slag mag. Deze jongen heeft een leuke toekomst voor zich liggen als hij zich zo blijft inzetten voor zijn muziek. De jonge muzikant heeft namelijk een sterke stem maar hij dient hem wel goed door te ontwikkelen, zijn schrijf skills en gitaar werk is prima op orde en zou zo mee kunnen doen aan een kleine talentenjacht. Als afsluiter is niemand minder dan Quirine Bruynen gevraagd. Zij is een zeer sterke zangeres die veel power in haar stem heeft zitten. Haar nummers komen dan ook zeer goed over en pakken het publiek helemaal in. Een geslaagde afsluiting van een zeer geslaagde avond in Heerlen.

Applaus voor de organisator Marco Kalnenek, De Nieuwe Nor voor de mogelijkheid en locatie, ZEF Magazine voor de ondersteuning en natuurlijk Heerlen Creatives voor de BBQ!

De foto’s van deze avond vind je hier!

Town of Saints Ludwig Amsterdam 18 09 2014 Glory Hallelujah