Review: Jasmine Thompson – Take Cover EP

jasmSlechts veertien lentes jong en toch al een behoorlijke catalogus opgebouwd als zangeres. Soms covers en soms eigen tracks kwamen vorig jaar voorbij. Zo zong ze in oktober in het nummer van niemand minder dan Robin Schulz waarvan de clip al meer dan 14 miljoen keer bekeken is!
Een behoorlijke prestatie voor z’n jonge meid.

Op deze EP staan vijf prachtige nummers en ze opent meteen met de akoestische versie van bovenstaand nummer “Sun Goes Down”. In deze versie komt haar geweldige stem meteen sterk naar voren en overtuigd ze meteen dat ze het ver zou kunnen schoppen met een eigentijdse, zeker geen kinderlijke, stem. Zo ook in het volgende nummer, Riptide (Vance Joy origineel), pakt ze met een lekker gitaar deuntje eronder je eenvoudig in. Covers spelen is natuurlijk een dikke hit garantie op youtube, maar dan opvallen in het geheel is vele malen lastiger. King off it all is natuurlijk Kurt Hugo, hij covert zowat alles wat los en vast zit en maakt daar geweldige videoclips bij.

Een van dit jaar ’s grootste hits is natuurlijk Stay With Me van Sam Smith. Ook dit nummer mag niet ontbreken op de EP. Haar stem volgt eenvoudig de vele up en downs in het nummer en waar Sam natuurlijk uitblinkt en uitpakt is deze versie slechts een eenvoudige uitgeklede versie. Het nogal vreemde nummer van Sia, Chandelier, wordt ook onderhanden genomen door Jasmine. Met een strakke beat en sferische klanken is het nummer op zijn kop gezet en is zeker te prijzen dat deze meid wel lef heeft. Of het nummer daadwerkelijk beter is geworden ben ik niet helemaal uit.

Als laatste heeft de zangeres nog een cover in petto. Waar iedereen natuurlijk “Let it Go” covert neemt zij het nummer “Do You Want To Build a Snowman?” van de Disney film Frozen onder handen. Piano begeleiding is alles wat ze eigenlijk nodig heeft maar toch komen er nog wat strijkers bij en wordt het een echt kerstnummer. Zo moet ook de promoter gedacht hebben, want als je de Coldplay klokken ook nog eens meeneemt moet er natuurlijk een videoclip bij gemaakt worden voor deze donkere dagen.

Youtube

Review: Reasons Behind - The Alpha Memory

Review: Callaghan – A History of Now