Review: Joss Stone –  Water for your Soul

JS

De beeldschone zangeres Joss Stone is terug met een prachtige soul langspeler met de titel “Water for your Soul”. Het is alweer haar zevende plaat. Ze is in de soul-jazz wereld een gerenomeerd en geliefd persoon. Haar zachte en zoete stem is betoverend en de liefde is meteen daar. Zo start het album met “Love me” een sterke track die laat zien dat de zangeres groeit in haar werk. Het gemak waarmee ze zingt en de band haar ondersteunt in ieder woord. Terwijl de single “Stuck on You” al sinds mei luisterbaar is vond ik de opener geschikter al blikvanger. Het nummer kabbelt rustig voort maar weerspiegelt minder het geheel.

“Star” opent met een fijne tuba sound en in een dikke baslijn wordt de basis gelegd. De soul staat fier overeind en de poppy sound die in het verleden nog wel eens kwam opduiken is achtergebleven in het verleden. Met een kinderkoor in het refrein word de soul nogmaals onderstreept. Ook de raggae wordt niet overgeslagen door de zangeres want met “Cut the Line” en een duet met Damian Marley in “Wake Up” is het zeker present op het album. Het duet is vrolijk en rockt stevig. Beide vocalisten laten zich van hun beste kant horen. De mix erin is heerlijk, een culture mashup.

En hier houd het nog niet op want “Molly Town” swingt en op “Harry’s Symphony” krijgt ze hulp van grootheden Barrington Levy en Calvin George Scott, een track waar je niet kunt op stil blijven staan. De 28-jarige zangeres weet met haar soul/jazzy stem heerlijk de luisteraar te laten genieten van de zon in haar vocalen.

Als afsluiter klinkt “The Answer” een uptempo track welke ook een videoclip voor is uitgekomen. Niet direct een representatief nummer voor het album maar wel voor haar groei en diversiteit in stem vermogen. Een prachtige mix tussen klanken uit verschillende windstreken.

De plaat is binnenkort verkrijgbaar bij de betere platenzaak of op Apple Music.

Review: Cradle of Filth - Hammer of the Witches

SharQ Bite: Chaos Magic - Chaos Magic