Review: Kill Ferelli – Bastards and Sweethearts

killHet duurde even voordat de plaat dan echt het levenslicht zag maar mede door een geslaagde crowdfund actie is Kill Ferelli’s langspeler dan eindelijk hier. Binnenkort een album presentatie in De Azijnfabriek te Roermond en de band is klaar voor een frisse vernieuwde start. Kelly’s stemband zijn klaar om te rocken.

De plaat klinkt lekker rocky en dat is ook precies de sound die ze voor ogen hebben. Heel ingewikkeld hoeft het leven en de muziek dus niet te zijn. Kill Ferelli wist de afgelopen jaren al met hun beste beentje voor te zetten maar de echte grote doorbraak bleef uit. Nu lijkt het toch echt anders te gaan worden. Nederland is hier klaar voor. Met een fijne opener als “Stockholm Syndrome” en “Whenever we Notice” is een stevige kill2aftrap dan ook daar. De nummers zitten lekker in elkaar en laten je meteen genieten van de muziek. De stem van Kelly komt goed uit de verf in het vervolg nummer ” The Day i Die”.

Wanneer het nummer “Queens” het geheel vervolgt klinkt een donkerdere stem vanuit haar kant en zijn de scherpe gitaren een zeer goede zet. Terwijl “Skin & Bones” rustig aan begint gaat ook dat nummer al snel rocken en dat is hoe ik het graag hoor. Jammer dat Join the Cavalry niet meer bestaat want als je deze twee bands op tour had gestuurd was het een overdosis female fronted rock geweest, waar trouwens niks mis mee is! Zo sluit “Show Us What You Got” daar mooi bij aan.

Om toch even op adem te komen staat daar “The Fault in our Stars” klaar op de plaat. Gelukkig tilt de band de track snel naar een rauwere toon en gaat het nummer lekker door. Want ook het korte “Colorblind” rocky daarna aardig weg. Dan is het voor een echte ballade in de vorm van “Stay With Me”. Een prachtig gevoelig nummer waarbij Kelly’s stem straalt onder begeleiding op piano en door strijkers. De titeltrack “Bastards and Sweethearts” mag afsluiten. Nog een keer knallen op deze plaat. Wat dan nogal aardig lukt want het is een van de beste nummers op de plaat en radio klaar!

Kill Ferelli heeft met deze plaat laten zien dat ze een klaar zijn voor de toekomst. Fris fruitig en damned sexy rock sound staat klaar om je door de winter heen te slaan. Klaar om volgend jaar op heel veel festivals je van de sokken af te gaan rocken. Ze mogen heel trots zijn op dit werk!
Wil je het ook live meemaken kom dan naar ECI presenteert Kill Ferelli in De Azijnfabriek te Roermond.

Review: DazzledSticks -DazzledSticks

Interview: Anders Jacobsson - Draconian