Review: Liana – I’ll Rip Your Heart Out

LIANA

Het experiment kan zorgen voor een bijzondere uitkomst. Het leven laat je paden bewandelen waar je een aantal jaren nog niet van gedacht had dat ze er zouden liggen. Dat is waar Liana uit ontstaan is. Twee zussen die totaal verschillen maar naast de familie band zijn ook de muzikale wegen bij elkaar uitgekomen. Lena & Lia Gocer zijn al beide langer bezig in de muziek en zijn beide graag gezien in de Limburgse scene. Maar nu is er iets, iets speciaals, ze treden al langer onder de naam Liana op maar dan nu is hier ook de EP. De vijf tracks gooien je echt iedere kant op en laten zien dat dit duo de wereld aan kan. Samen, als zussen, staan ze sterker dan ooit te voren.

Met de prachtige betoverende stem van Lia en het uitmuntende gitaar en sample werk van Lena weten ze vriend en vijand te verassen. Hun sound is uniek en is ook zeker live om van te smullen.
“Oceans” al eerder online geplaatst met een lyrics video op YouTube. Het nummer kabbelt en laat je kennismaken met ze. Rustig aan beginnen, de werking van de sound moet je gehoor nog binnen dringen. De puurheid van dit nummer is verbazingwekkend. Het nummer “Your Thoughts” klinkt al veel meer herkenbaar maar toch is door de bass en clap een sterke basis gelegd. Lena weet met haar gitaarspel een bijzondere flow eruit te krijgen waardoor de eenvoud waaruit dit nummer bestaat zeer gegrond is.

Een aantal maanden geleden mochten we al via de eerste videoclip kennismaken met het nummer “I’ll Rip Your Heart Out”. De single heeft al bijna 7000 duizendLIANA views in enkele maanden tijd en is een echt visite kaartje voor ze. Niet alleen door de bijzondere clip maar ook door de scherpe klanken en de met zoveel gemak klinkende stem van Lia. Ze is het haar unieke stem een aanwinst voor de muziekwereld. Iets waar Limburg trots op mag zijn dat ze uit deze provincie komt. Zo volgt “Give in To me” weer een nummer dat door scherpe kantjes uitblinkt. Het gebruik van de elektronische toevoeging zorgt ervoor dat de band ook live niets meer nodig heeft dan de twee dames op het podium. Muziek uit een kastje, een gitaar en een vocaliste, eenvoudig complex zal ik het maar noemen. Als afsluiter knalt “Queen” erin. Een nummer dat door zijn opbouw en korte tijdsduur nog wel eens een hitje kan worden. Hopelijk pikt een landelijk radiostation dit op. Nu we toch aan Kovacs gewend zijn en klaar zijn voor bijzondere, echte, gemeende muziek.

Zo ben je plots al door de liederen heen en laat je de cd, die voor maar 5euro te koop is op de site van de band, gewoon op repeat staan. Wellicht niet de meest alle daagse muziek maar wel eentje die je gehoord moet hebben!

Review: Ruud Fieten - In Orbit

Live Review: Epica & Xandria De Oosterpoort Groningen 11-4-2015