Review: Maroon 5- V

Door: Antoinette.

Het vijfde album alweer van Maroon 5 met de bijpassende titel V. Met typische Maroon 5 muziek, super poppy, makkelijk hapbare muziek.Maroon_5_-_V_Official_Album_Cover

Het album begint met de hitsingle Maps, een prima nummer. Maar het is raar dat dit album zo abrupt begint. De meeste albums beginnen nu met artistieke intro’s. Na te lang allemaal rare artistieke albums te hebben gehoord met een intro, vind ik het heel raar dat dit album, bam, meteen begint. I miss the taste of a sweeter life, de toon is meteen gezet met deze negatieve tekst maar een oh zo vrolijk liedje.

In het nummer Animals wordt er veel gebruik gemaakt van Adam Levine’s kenmerkende hoge stem wat in het nummer te vergelijken is met een huilende wolf, maar dan op een positieve manier!

It Was Always You heeft zo’n vertrouwde Maroon 5 sfeer over zich heen, wat ik fijn vind als al langere fan. De sfeer is lastig te omschrijven dus bij deze zeg ik maar je moet het horen zodat je weet wat ik bedoel. Unkiss Me heeft iets weg van Wrecking Ball van Miley Cyrus. Up next is Sugar, hier hoop ik heel erg van dat het een single wordt en google/wikipedia is your best friend met dit soort dingen en daar staat dat hij zeer waarschijnlijk wordt uitgebracht als single *doet klein vreugde dansje*. Leaving California is een typisch “ik heb nog ruimte op mijn album” een niet zo heel veel zeggend nummer maar toch fijn dat het op het album staat. Na een paar keer luisteren echo je al California na maar dat is dan ook weer alles wat er bij blijft van het nummer.

In Your Pocket is dan wel weer een heel leuk nummer over vertrouwen ‘Show me that phone in your pocket, girl’. New Love, heeft teveel rare dance-invloeden erin en is een beetje een vervelend nummer, kan er misschien ook mee te maken hebben dat ik de eerste tien keer She isn’t Oh La verstond en hierdoor New Love een rare titel vond. Ok tijd voor de laatste drie nummers Coming Back For You en Feelings hebben dezelfde vibe als Leaving California, er was nog plaats over op het album.

Het laatste nummer is een duet met Adam’s (collega van The Voice ) collega Gwen Stefani, My Heart Is Open. Met prachtige samenzang, voornamelijk de Yes, Yes, Yes stukjes geven kippenvel. Over de Voice gesproken hebben jullie al het nieuwe album van Blake Shelton gehoord? Wij wel!

And now for something completely different, het leek me leuk om zelf een nummer van het album te coveren. Dus hier is het resultaat:

Review: Herman van Veen – Kersvers

Live Review: Double Dutch Evening