Review: Me & Mr. Jansen – Oceans

Me & Mr. Jansen -Oceans - coverTekst & Foto door: Sharik “MCSharQ”

Waar Life’s Electric zijn EP net voor het eind van 2014 uitkwam komt deze EP net na het nieuwe jaar uit. Wat deze bands met elkaar te maken weinig, echter lijkt de sound erg op elkaar. Waar eerst genoemde de rock kant heeft gekozen is het voor Me & Mr. Jansen de pop kant geworden. Een zeer fijne keuze want met een frontman als Micha de Jonge wordt een sterke vocalist naar voren geschoven. Zie het als een popelectromix. Een beetje Rigby meets Rosemary’s Sons met n vleugje U2.

Dit alles resulteert in een zes track tellende EP met de titel Oceans. “Starlight” opent en zet de toon. Een ruwe mix van poppy sounds en catchy electro komt in je gehoor en al snel voelt het heel natuurlijk. Een echte hit is het niet. Dit in tegenstelling tot “We Got Lost”. Door strakke baslijnen en een leuk tu-tu-du-du stukje blijft het nummer in je hoofd zitten lang nadat de EP is afgelopen.

Hierna volgt “Calm before the Storm”. Waar ik vleugje U2 al eerder noemde is dat nu het geval. Ten tijde van “A Beautiful Day” moet ik er dan wel bij zeggen. Het nummer bouwt heerlijk op en is zeer pakkend. Het herhalen van de titel daarin tegen vind ik altijd wat spijtig. Het gitaarwerk is wel weer heerlijk en door de grauwheid hierover klinkt het fijn.Me & Mr. Jansen

“City” is de benodigde ballade van het zestal. Het heeft wat weg van Milow maar dan met een fijnere stem. Niet dat Milow slecht is maar Micha brengt meer power in het rustige nummer met zijn kalme stem. De titeltrack is dan aan de beurt. “Oceans” had net zo goed het album kunnen aftrappen want het is wellicht de beste track op de plaat. De muzikale mix is hoog, de afwisseling is fijn in het gehoord en de kwaliteit overstijgt het geheel met kop en schouders. Het prachtige “Little Princess(Revisit)” sluit af. Een lekker plaatje dat wel een beetje uit de toon valt.

De EP komt op 9 januari uit als digital download en is beschikbaar een dag later als hardcopy tijdens de releaseshow. Ga hem zeker checken als je popelectrorock leuk vind!

Live review: Stream of Passion - Tivoli de Helling - 27/12/2014

Review: Elvellon – Spellbound