Review: Myles Sanko – Forever Dreaming

Tekst & Foto’s: Sharik “MCSharQ”

Myles Sanko

Een echte vers van de pers deze keer onder de loep. Myles Sanko’s nieuwe plaat Forever Dreaming moet nog uitkomen maar ligt bij mij al op de platenspeler rondjes te draaien. De zanger maakte grote indruk tijdens het Zomerparkfeest in Venlo tijdens de Grenswerk Sessie. Vorige week kwam dus ook niet onterecht zijn eerste album al op deze pagina terecht maar nu dus ook zijn nieuwste werk.

Om maar meteen van start te gaan de plaat begint anders dan verwacht, met een heerlijk blazersensemble wordt de funky sfeer meteen neergezet. Al snel voegt de man hemzelf zich toe. De catchy soul stem van Myles is erg aanstekelijk en laat je al snel mee swingen op het nummer Forever Dreaming. Dit in tegenstelling tot het zachte liedje “Light in my Hand”. Een teder en meeslepende ballade. Een nummer dat je zou terug horen in een klassieke film waar de dansvloer wordt geopend. Veel credits ook naar de band van de zanger want het klinkt echt helemaal perfect. Geen noot teveel maar ook zeker niet te weinig, alles past precies goed. Veel dwingender en zwaarder begint het nummer “Shooting Star” dat door de korte en krachtige noten veel harder aanvoelt. Het nummer is wel een van de apartere nummers op het album daardoor.

“My Inspiration” is een heerlijk nummer als je wat in de “depri” modus bent. Met een zwaardere orgel klank opent het nummer. Gelukkig beurt Myles je wel lekker op met de gedachte dat er weer een nieuwe dag komt! De laatste track van kant A is “So Much Indeed” een rustiger nummer waar de stem van de zanger nog meer straalt. De hippe soul zangers uit Amerika zullen verbleken als ze dit horen, het oprechte gevoel dat tot diep in je hart doordringt.

De opening van kant B is dan wel onverwachts en heerlijk. Een echte intro komt in mijn gehoor terecht. De fluit neemt de leiding hierin en die gaat over in het openingsnummer van deze zijde. Lonely Dreamer is weer heerlijk soul vol en kent geen grenzen aan de grootheid van dit nummer. Alle elementen zitten erin. “To My Surprise” sluit hier dan ook heerlijk op aan maar het nummer daarna, “Save my Soul” is nog vele male pakkender. Het nummer zou zomaar een hele grote hit kunnen worden. Voor iedereen is het een goed toegankelijk en catchy nummer. De fluit doet zijn magic kan ik wel zeggen. Het nummer laat zelfs mij swingen achter de laptop. “Take A Look At Me Now” is een regelrechte funk soul klassieker. Met een heerlijke bas maat is hij pakkend en past goed op de B kant van deze geweldige plaat. Als bonustrack is het prachtige “Where We Need To Be”. Een piano intro met een scherpe gitaar volgend. De stem van Myles Sanko overtreft zichzelf iedere keer weer. Het nummer is een prachtige ballade die tot de top gaat behoren en zeker niet onderdoet voor zangers zoals John Legend. Als afsluiter krijg je een lekkere instrumentale versie van “To My Surprise” voorgeschoteld. Op deze manier wordt de band nog een keer extra in het zonnetje gezet want zonder hen zou deze plaat nooit zo gruwelijk zijn geworden. Myles Sanko heeft aan hen veel te danken maar door zijn eigen kwaliteit gaat hij zomaar heel erg groot worden in het genre, mark my words!

Dank aan Myles Sanko voor de mogelijkheid om deze plaat nu al te reviewen, hij komt 12 september uit en je kunt hem nu al pre-orderen op ITunes of via de site

Review: Myles Sanko - Born in Black & White

Review: Southern Sunrise – Feels Like Home EP