Review: No Man’s Valley – Time Travel

13048226_1002787183146276_1469217677190733668_o
13048026_1002790373145957_6331266024711438630_oHet heeft Jasper en zijn kompanen even geduurd maar na hun debuut EP is op 10 Juli dan eindelijk de langspeler verkrijgbaar. De band is alom bekend in het Limburgse land maar wist ook al veel buiten de provincie en landgrenzen te spelen. Hun eigen stijl zorgt voor een unieke klank en kleur aan het geheel. Het klinkt ouderwets maar dan met een goed afgeschaafd zero’s randje. De bandleden weten op ieders instrument de huidige technieken perfect toe te passen en samen staan ze sterker dan menig andere band in het genre.

De Hammond galmt heerlijk door de plaat heen wanneer na de intro track “Kill the Bees” door mijn headphones klinkt. Jaspers stem is voor mij herkenbaar en vele zulle dat na da release ook zeker doen want niemand kant zo mooi de galm en grofheid in de microfoon. De single is nu al te beluisteren dus als voorproefje zeker een aanrader! Door met het volgende pareltje want ze volgen elkaar snel op. “Sinking the Lifeboat” duurt een dikke minuut korter dan zijn voorganger maar het ontbreekt aan helemaal niets. De pianoklanken, de rustige klinkende drum en stevige baslijn vormen de zee waarop het geheel heerlijk golft.

“Love and Axe Murder” stond al op de twee track single van “The Wolves are Coming”. De hit waar ook overzees de band bekendheid kreeg. Zie hier hoe een hardwerkende Limburgse band door Spotify toch een behoorlijke bekendheid kan krijgen. Het nummer was en is live een klapper. Met de catchy gitaar en howl kan iedereen al snel mee klappen, dansen en howlen!

“Man who walked Backwards” en titeltrack “Time Travel” volgen en laat zien hoe divers de band hun sound kan inzetten. Twee totaal verschillende tracks die toch niet mochten ontbreken op deze langspeler. Om de plaat af te sluiten met een langer stuk staat het prachtige “Goon” op de playlist. De piano opent het geheel kalm aan en neemt je mee voor een kleine minuut voordat de band zich eraan toevoegt.

Time Travel is een prachtig eigen gemaakt uithangbord voor No Man’s Valley. Het is wachten dat de band een voorprogramma tour mag doen voor een klinkende naam zodat meer mensen van dit Limburgse werk mag genieten. Credits aan de band om de rust en kalmte te bewaren al die jaren en pas naar buiten te stappen wanneer er dubbele puntjes op de ï staan.

Festival: Jera on Air 2016 Day 2

Persbericht: Inschrijven voor provinciale popwedstrijd Nu of Nooit weer mogelijk.