Review: Olivia Lane – Love Thing EP

olivia

olivia3Stiekem vind ik het country genre wel heel erg leuk. Niet alleen omdat ik de serie Nashville erg leuk vind, niet alleen omdat Blake Shelton in de jury zit van The Voice, maar nog veel meer omdat er heel erg goede countryrock gemaakt wordt met leuke, vrolijke en aanstekelijke liedjes. Er zijn vele bands en artiesten die in dit genre actief zijn en slechts enkele komen boven het maaiveld uit. Nu is er echter weer een leuke artieste opgestaan. Olivia Lane brengt namelijk haar eerste EP uit genaamd Love Thing EP.

In drie liedjes zet de zangeres zichzelf goed neer, de opener is tevens de titeltrack van de EP en is een rustiger country nummer geworden waarbij ze haar stem goed de ruimte geeft. Het nummer is niet direct een grote hit maar laat wel goed zien waartoe ze in staat is. Met de juiste muzikanten om zich heen kan ze zomaar doorbreken naar het grote publiek. Echter is het tweede nummer zo aanstekelijk dat je meteen mee begint te klappen. Een catchy sound, eenvoudige tekst en je kunt zomaar een hit te pakken hebben moet ze gedacht hebben en het werkt. Want met Steal Me Away zet Olivia zich neer in de platenindustrie. Het muzikantenwereldje is voor deze jonge dame haar lust en haar leven waar ze zich in thuis voelt en ook zeker niet meer uit weg wilt. Steal Me Away is een vrolijk en aanstekelijk nummer geworden waar ze er nog veel meer van mag maken. Waarom zou muziek altijd maar moeilijk en ingewikkeld moeten zijn als je ook eenvoudig een leuk nummer kan maken.

(nee ik weet het, die video kan echt niet)

Als laatste nummer is “Long Way To Go” een mix van bovenstaande twee nummers. Uptempo, niet te eenvoudig maar een prima balans tussen beide. Een track waarmee verder gewerkt kan worden voor een volledige plaat. De zangeres laat zien dat ze het waard is om op grote radiostations gedraaid te worden en ze zeker bestaansrecht heeft in het country genre. Wellicht heeft ze nog veel te leren en breekt ze nooit echt door in ons kikkerlandje maar dat geeft niet. Hou deze dame in de gaten en geniet gewoon lekker van haar muziek.

Review: Sandy Dane - Promise Not To Cry

Movie: Draft Day (2014)