Review: One Wonders – Heart over Mind

1.Cover FrontLuisterend naar de EP Heart Over Mind van One Wonders denk ik al snel aan de band Green Lizard. Waar die band uit Tilburg komt zijn dit vijf heren uit het zuiden. De pop/rock muziek welke zij maken is heerlijk timide en is mede door de fijne zang van frontman Ruud zeer goed luisterbaar. De band speelde in het verleden dan ook graag akoestische sets, deze kwamen zeer goed tot hun recht. Maar om groter te denken is wel meer power nog en dat is op deze EP goed te horen.

Opener “The Warmth Inside” begint klein maar groeit richting het refrein naar een echte knallende track. Door de fijne gitaargeluiden is het nooit echt “te” hard en is dit een, voor mij, een grote herkenning uit de ‘00’s waar eerdergenoemde Green Lizard ook dit soort muziek maakte en ik al snel verkocht was. Een lekker rustig nummer staat ook op de plaat in de vorm van “Land of Gold”. Doordat de track sterk opbouwt past het nummer goed in de wat “hardere” nummers. Zo is “Dance to Stay” een echte radiotrack, door een knallend refrein en een catchy sound is het zeer pakkend. Het nummer past met gemak in de hitlijst anno nu. Gisteren zag ik bijvoorbeeld Audio Adam en Navarone maar daar doet deze band echt niet voor onder. Afsluiter “The Redeemer” klinkt een beetje anders dan zijn voorgangers, zelfs het hardere stuk voelt niet hetzelfde. Deze diversiteit komt de band zeker ten goede.

One Wonders heeft met deze EP een nieuwe stap gezet naar de toekomst is en is klaar om de clubs in te gaan om mensen te gaan verbazen. Een tour met twee sterke rockbands zou niet misstaan, hopelijk dat er eind dit jaar of begin 2016 van de grond af komt. Iets met Green Lizard, Sparrow Falls of zelfs Shiverburn, een heerlijk avondje present!

De EP komt binnenkort uit en is een must have!

Live Review: Breda Barst 20-09-2015

SharQ Bite: Harbour of Souls - Mountain of Fire EP