Review: PJ Bond – Where Were You?

pjbonZo stond de sing and songwriter een aantal jaren geleden met een kompaan op het podium in het inmiddels opgeheven Perron55 te Venlo. Een avond waar ik ook voor het eerst Christopher Paul Stelling hoorde zingen. Beide ben ik blijven volgen, CPS meer live. Nu is PJ Bond uitgekomen met een nieuwe plaat met volledige band. Iets wat zeer goed klinkt met een top productie.

Het eerste nummer profileert de nieuwe combinatie dan ook meteen op de juiste manier. De “Everglades” en “Broad Street” geeft beide de ruimte zonder de teksten te verdringen. Want daar is de zanger zeer sterk in. In het rustigere “Calm in the Corner” komt zijn stem tot volle uiting en is het country ritme weer op de rails. Heerlijk de scherpe gitaar op de achtergrond.

Het nummer ” ’87 Broadcast” komt me erg bekend voor maar waarom. Het nummer is kort en catchy een top single! “Hellfire” is juist het tegenovergestelde. De rust zelve, prachtig de stem van de zanger uitlichtend. Hoe schoonheid een nummer kan beheren zowel als vocalist als gitarist.

PJ Bond Perron 55 Venlo 29-04-2013

PJ Bond Perron 55 Venlo 29-04-2013

Een Britse sound klinkt in mijn oren zodra “The Better Option” start. Het nummer klinkt zeer herkenbaar en voelt fijn live aan. Zo ook het nummer “Neighborshoods”. Een kalm aan liedje dat uitblinkt in het bandwerk. De diversiteit in het ritme bouwt op en af. Met nog maar drie nummers te gaan is deze plaat al als heel fijn te bestempelen. Zo ook het prachtige liedje “For J”, een liedje voor haar. Zoals zovelen maar toch direct pakkend en fijn.

“Lucknow to Birmingham” valt een buiten de boot in het geheel. Het nummer klinkt anders dan de overige tracks op het album. Een luister liedje dat sterk kan klinken in een intieme setting. Als afsluiter “We were just Kids”. De track is weer uptempo en laat je met een positief gevoel achter naar het beluisteren van deze plaat. Fijn werk van PJ Bond en tijd dat hij weer lekker veel gaat touren!

SharQ Bite: Burning Point

The Charm The Fury Poppodium Grenswerk Venlo Living Saints