Review: Trip to Dover – Kiss Fight Dance

tripZoals sommige van jullie wel weten ben ik groot fan van dans muziek welke met fijne rock invloeden samengesmolten worden. Bands zoals CHVRCHES, The Real Youth en Pendulum maak je me erg blij mee. Gelukkig zijn er dit soort bandjes ook dichter bij huis te vinden, net zoals deze band Trip to Dover. De band die zijn roots heeft liggen in Brighton(UK) brengt 28 november hun 3e EP uit, Kiss Fight Dance.

Het album draagt door het verlies van drie familieleden een zware ondertoon met zich mee maar desondanks zijn de drie nummers die op de EP staan met een lichtere en goed luisterbare klank gemaakt. Zo is opener “Lifelong Lovesong” door de sterke zang van Olga zeer aangenaam. De elektronische klanken die Johannes produceert met daarnaast een lekkere rockende gitaar zorgen voor een zeer sterke combinatie. Lekker dansbaar en dat slaat natuurlijk ook over het feestende publiek. Typische 3FM muziek voor de avond programma’s aldaar. “Monochrome” klinkt inderdaad wat grauwer en is door de eenvoud en goede balans tussen het duo een zeer sterke track. De tekst voert de boventoon maar met lekkere toetsendeuntjes wordt het goed aangevuld. Als ik “iets” te klagen mag hebben roep ik dat de trompetklanken nog gaver zouden zijn als ze live daadwerkelijk live gespeeld zouden worden!

Afsluiter van de EP, ja er zijn nog drie extra nummers maar dit zijn remixen die ik zoals gebruikelijk niet omschrijf, is “In This Rain”. Wellicht de beste track op de plaat. Waarom? Omdat deze track alles samen voegt en een ijzersterke riff/klank heeft die echt bij je blijft. Misschien vinden sommige het vervelend z’n deuntje maar ik vind het heerlijk klinken. Met een flinke opbouw naar het einde toe rockt het nummer heerlijk.

Al met al is deze band uit Eindhoven goed op weg om een stevige stempel te drukken op het dance/rock genre en is zeker niet saai of in herhaling. Een zeer eigentijdse sound creatie. De remixen die de EP onder “Metropolitan Mixes” staan vernoemd zijn ook zeer zeker het luisteren waard, maar dan wel voor de liefhebber.

Het duo gaat dit najaar en begin volgend jaar ook lekker op tour door heel het land dus ga zeker eens even een kijkje nemen bij een van hun shows! De releasepartij is 28 nov in het PopEi te Eindhoven en er zijn nog tickets!

*Luister de EP nu op 3voor12

Review: Vanderbuyst - At The Crack of Dawn

Review: Forever Still – Scars EP