Review: Waking Skies – Waking Skies

Vanaf nu ben ik ook te volgen op Spotify!

Tijd voor weer een nieuwe review, ditmaal met een deelnemer van de Grote prijs van Nederland. Waking Skies bracht namelijk vrijdag hun nieuwe EP uit. Hun self titled bevat zes heerlijke nieuwe liedjes die de pop rock liefhebber zeker kan bekoren.

Ysja’s fijne stem vult vanaf de eerste track, “Morning Light”, de huiskamer. Een vrolijkheid weerklinkt zoals je die ook hoorde bij bands zoals Stereo waar frontvrouwe Astrid deze energie ook altijd wist uit te stralen via de boxen. Het nummer ligt erg in het verlengde van de eerder gehoorde sound van de band en is hiermee een prima aftrap voor de nieuwe luisteraar. Vervolg hieraan is de single “Still Frame” waarbij een toffe videoclip uitgekomen met medewerking van een aantal fans. De opdracht om een Still Frame vorm te maken en daarvan een filmpje in te zenden werd gehonoreerd door vele.

“Change it All” klinkt heerlijk als een soort achtergrondmuziek die je zonder moeite opneemt in je hoofd maar daar ook blijft steken. De aanstekelijke sound blijft met de catchy gitaargeluid dan ook in je hoof zitten voor een tijdje.  Dit is ook zo in het uptempo nummer “Colors of the Sky”. De track werd eerder al geplaatst op de socials en is eentje voor de festivals hoor! Zie de band alweer rond stuiteren over het podium. Om even op adem te komen vult de ballade “You Might as Well Go Home”. De piano vult zonder moeite Ysja’s stem aan. Een erg breekbaar nummer zo klinkt het en als je even je ogen dicht doet zie je al een videoclip waarbij de piano en zangeres omringd door lampjes een optreden uitvoeren (ja de stijl van Do natuurlijk).

Om nog even te blijven zitten in deze mooie omgeving klinkt het eveneens mooie “Stuck on Hurt”. Topnotch kwaliteit waarbij de band zichzelf wel een beetje overstijgt. Het past zeer goed bij het jaargetijde, ingetogen en zeer fijn.

De EP is vanaf nu te beluisteren op Spotify en dat zou ik je zeker aanraden om deze week eens te doen.

Koppelpop Susteren 03-09-2016

Persbericht: Tim Akkerman sings The Boss naar Grenswerk