Review: While We Set Crowns – The Truth in Frames

IMG_4244-0Fijne openingstrack met stiekem al wat electro geluidjes vliegen je oren in zodra dit album start. Ook zijn de eerste noten te horen van de zang en slaat de band er rustig op los. Een bijzondere combinatie intro die je niet overal hoort. Het is de opbouw naar de openingstrack “Homeless” van de band While We Set Crowns. De metalcore band uit Duitsland met frontman Philipp Faust aan het roer. Hij neemt de grunts, screams en clean vocals voor z’n rekening. De track zet goed neer waar deze band voor staat. Met stevig gitaarwerk, ijzersterke drums en fijne afwisseling in vocalen is het een zeer complete band.

“Like an Overnight F(r)iendship” volgt en is qua muziek zeer aanstekelijk. Spijtig genoeg laat de zang het af en toe nog wat na. De grunts komen niet altijd goed door maar de stevige en diepe drumtonen maken dit ruimschoots goed. Christoph Wieczorek van de band Annisokay doet mee op het volgende nummer getiteld “The Unspoken” waarbij hij de cleanvocals voor zijn rekening neemt. De snoeiharde track zit overvol met geluid maar wordt niet vervelend ondanks de lange speelduur van een ruime vijf minuten.

Het nummer “Never Date A Zombie” is alweer een oudje maar staat desalniettemin op deze plaat. De clip die al twee jaar geleden uitkwam heeft nog maar weinig bekijks gehad op Youtube maar is zeker de moeite waard.

“Faceless” volgt en klinkt met een korte electro intro een slag anders dan zijn voorgangers. De band lijkt niet altijd hun weg gevonden te hebben op de plaat en is nog sterk zoekende naar een eigen geluid. Doffe drums die steeds sterker worden openen de track “Too Late”. Een nummer dat de dofheid van de opening over zich blijft houden en nooit echt van de grond af komt.

Het laatste nummer van het album “Depth” begint met een fijne intro waarna de slot track toeslaat. Stevige drums volgen. De grunter neemt weer het voortouw maar gelukkig is de clean vocalist beter bezig. Hierna volgen nog een cover en een instrumentale track waar ik verder niet veel over wil zeggen. Zonde dat het album zo eindigd na een sterk begin.

Review: Lesoir - Luctor Et Emergo

Live Review: Javier Guzman - Absurd Verlicht